onsdag 30 januari 2008

Projekt sluta röka - oväntad vändning

Jag har ju nikotinplåster på mig nuförtiden.
Det byter jag varje morgon.
På lördag ska jag ta ett halft plåster för att trappa ner.
Det är planen. Planen är viktig.

Idag nästan framme vid jobbet kom jag på att jag glömt att byta plåster...
PANIK!!!
Jag resonerade som så att det är ingen idé att vända, jag hade ändå 3 nikotugg i fickan och det är nära till apoteket för att köpa plåster om jag verkligen behöver.
Så, idag har jag samma plåster som igår (vågar inte ta av mig det) och jag har inte ätit ett enda nikotugg idag.

Det är konstigt hur kroppen reagerar på att inte få nikotin. Följande symptom har jag haft idag:

  • Svag/Matt i musklerna
  • Lätt dimmig syn, ungefär som när man håller på att somna
  • Min vänstra bröstvårta har ömmat
Förutom mina fysiska besvär så har jag varit väldigt lynnig idag. Till den graden att jag kände att jag var borde förklara för mina kollegor varför jag var var så snarstucken idag. Det verkar som att de har överseende med det dock :)

Förutom det så har det faktiskt gått bra, så jag tror jag skiter i att sätta på något plåster imorgon också!
Någon som vill lägga ett bud på 10st oanvända nikotinplåster? ;-)

//Markus

Blogged with Flock

Inga kommentarer: