onsdag 16 januari 2008

What the wealthy buy on payday

God morgon!
Nu är det min 5:e dag som rökfri.
Det går som smort! Visst är humöret en "berg och dal"-bana, ibland är jag sorgsen, ibland arg, ibland glad och ibland uppgiven... Men jag vet att det kommer avta efter hand. Det är tur att det finns plåster så att jag slipper ta även det fysiska begäret nu.

I morse läste jag en blogg som tipsade om en film som jag bestämde mig för att se.
Man måste ha en giltig email för att så se den, men jag kan varmt rekommendera den.
Den visar på skillnaden i tänkandet mellan de som alltid har ont om pengar och de som har gott om pengar.
Se den! Det är en tankeställare!

http://cde.explorefreedom.com/en/start.cfm?CID=12768&MLID=39350

Om inte länken fungerar (det kan vara så att den är från min session och inte giltig för er) så går det bra att googla på "What the wealthy buy on payday" så får ni upp massor träffar. Hugg en så får ni en egen session.

Jag lär mig så mycket hela tiden om livet, pengar och prioriteringar. Det känns superbra!
- Mitt promenerande (vilket jag också lärt mig att stava till) fungerar riktigt bra, jag snittar nog runt ½ timme om dagen.
- Jag har slutat röka, känslan är faktiskt att jag är helt färdig med det. Det får vara helt enkelt. Ganska enkelt egentligen.
- Jag har för första gången i mitt liv ett sparande värt namnet vilket också känns riktigt bra!

Synd bara att mitt rökbegär ska dra ner humöret och att jag har en förkylning som gör att jag sover kasst :(

Det var det för idag!
TTFN
Markus

Blogged with Flock

Inga kommentarer: