måndag 7 januari 2008

Beslut om Sverigefonden

Igår bestämde jag mig, nu ska det röras om i portföljen...
Följande fonder sålde jag:
SEB Sverigefond
SEB Globalfond
SEB Europafond

Ingen av dessa har imponerat det minsta på mig, alla har varit riktigt dåliga.
Jag har inte riktigt bestämt var jag ska placera pengarna, men viss del blir i Ryssland.
Resten funderar jag på att ha i någon räntebärande fond tills dess att börsen visar på lite bättre tider.

Sverigebörsen inledde 2008 väldigt svagt med nedgångar hela tiden. Hade den öppnat något uppåt hade jag säkerligen hållit kvar i fonderna, men som det blev nu får det faktiskt vara helt.
Jag ser inte att Sverigebörsen kommer börja gå bättre i det närmaste, men så snart det vänder tänker jag vara med på tåget för just nu är den väldigt nedtryckt av den amerikanska ekonomin.

Det var väl det för den här gången.

ÖOU
Markus

Blogged with Flock

Inga kommentarer: