måndag 21 januari 2008

Tankar kring att göra bloggen offentlig.

Hittills har jag haft bloggen låst för andra än de jag specifikt har bjudit in.
Jag har bara bjudit in närmaste kompiskretsen samt familjen.
Anledningarna till det har varit följande:
- Jag behöver inte fundera över vad jag skriver, inget är hemligt för familjen.
- Det känns bättre att inte alla ens tankar ligger blottade för världen att ta del av.

Under veckan har Jakob (Hur jag blev rik) haft Affärsidéns vecka på sin blogg. Ett av inläggen handlade om hur entreprenörer kommer på alla idéer de har. Jag skrev in och berättade hur jag kommer på mina idéer, ungefär såhär:

Jag är precis en sådan där som hela tiden ser saker som kan förbättras. Som hittar på manicker och hemsidor som egentligen borde finnas men som ingen tagit sig tid att göra. Jag startar projekt efter projekt, men hinner aldrig färdigt för att något alltid kommer mellan… Antingen är det en ny, ännu bättre affärsidé eller så är det bara privatlivet som tar överhand över idémakeriet.

Efter det lät jag Jakob få tillgång till min blogg och i morse hittade jag följande mail i min inbox:

Din blogg var riktigt bra. Jag hoppas du orkar hålla samma nivå även om några månader (alldeles för många bra bloggar går upp som en sol för att sedan falla platt som en pankaka efter några månader då ägaren tröttnar). Den skulle utan tvekan få många läsare om du lät resten av världen få tillgång till den.

Då är ju frågan: Ska jag göra bloggen offentlig?

Jag skulle ju kunna gå igenom alla inlägg och se till så att inget av dem har närmare personreferenser, ta bort min bild och sedan öppna upp den. Internet är ju perfekt för den som vill vara anonym :)
Vad spelar det för roll egentligen?

Rent solidariskt skulle det kännas bra också. Jag får massor bra input från andra bloggare och skulle kännas bra att dela med sig av hur jag tänker till de som vill ta del av det.

Jag kommer fundera på detta under dagen samt kika efter hur mycket jobb det skulle vara att editera om inläggen.

Vad säger ni mina nära och kära?

P.s. Idag är det min 10:e dag som rökfri!!! D.s.

Blogged with Flock

Inga kommentarer: