fredag 2 januari 2009

Aktiespararna

Jag beställde just 3 ex av Aktiespararnas tidnig Aktiespararen. Jag stundtals sneglat på ett medlemskap i Aktiespararna, men jag ser inte riktigt vad det skulle ge mig förutom tidningen. Jag är inte intresserad av att äga delar av aktier hos aktieinvest, vem är det då som är delägare i bolaget? Grundkursen om att spara i aktier tror jag att jag tagit mig förbi.
Däremot tycker jag att det absolut skulle vara intressant med en bra tidning att frossa i en gång i månaden och för 59kr får man prova på 3 ex av tidningen. Här kan du också prova.
Om tidningen är bra kommer jag nog bli medlem, andra finanstidningar kostar mellan 1500-3000kr/år och ett medlemskap i aktiespararna kostar bar 365kr/år.

Om du vet Aktiespararna kan ge mig, skriv gärna det i kommentarerna! Lyssna på VD beskrivning av medlemskapet och välkomstpaketet här.

TTFN
Markus

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan öppna en depå hos Akiteinvest och få ett minimicourtage på 29 kronor.. det är väl den enda fördelen jag kan komma på med att vara medlem i Aktiespararna.

Bryggarn' sa...

Robert-2k: Tackar för tipset, men jag har redan depå hos Aktiespar med minimicourtage på 9kr. Ett tips tillbaka kanske? ;-) Jag vet inte vad som skiljer i funktionalitet dock.

Per Penning sa...

Det är onekligen tidningen som gör medlemskapet värt det. :)

tinajo sa...

Vet inget om medlemsskapet i Aktiespararna, men jag måste säga att du verkar ha laddat mycket energi vad gäller det här året! :-)

Jätteroligt, jag hoppas det smittar av sig på mig (för jag känner mig lite trögstartad i år)..!

Bryggarn' sa...

Per Penning: Jag anade att det kunde vara så :)

Frisk Ekonomi: Ja, vi får hoppas att det smittar. Jag känner mig galet taggad! :D