torsdag 8 januari 2009

Sagan om SEB fortsätter :)

Om du missat hur det hela började rekommenderar jag dig att läsa
Först dåligt och sen bra SEB och sedan fortsätta med
Cirkus SEB fortsätter innan du börjar med det här inlägget.

Idag lyckades jag och min handläggare på banken få tag på varandra så att vi kunde klara ut vad som egentligen hade hänt.
Det hela började tydligen med att det gjorts en förändring i SEBs system där annuitetslån numera är förvalt. Detta var nytt banktjänsteman och h*n missade det. En tabbe som kan hända vem som helst, inget ont om hennom.
Däremot verkar h*n på telefonsupporten som hävdade att man inte kunde amortera på annuitetslån ha fel. Det kan man tydligen visst.
Det var också vad h*n på internetsupporten hjälpte mig med, helt enligt mina önskemål.
När min lokala banktjänsteman kollade på mitt konto igår så såg allt frid och fröjd ut - pengarna var amorterade och allt stämde.

Idag däremot hade någon på någon form av back-office-funktion börjat att backa amorteringen, som var vad jag ville uppnå från början, eftersom telefonsupporten och jag kommit överens om att jag skulle ansöka om ett nytt lån (vilket ju var ett resultat av att det inte skulle gå att amortera på annuitetslånet).
Så, nu har mina 28.000kr kommit tillbaka på kontot och jag har fyllt i papprena för att ansöka om ett nytt lån med rak ammortering. Tids nog kommer jag väl att få amortera mina pengar igen.
Vilken otrolig soppa det blev av detta! :)

Detta blir förhoppnigsvis det sista inlägget på ämnet :)

TTFN
Markus

Inga kommentarer: