söndag 25 januari 2009

Kursstart

Igår började min kurs i Affärsredovisning, det är den första delen i FEK1 och omfattar 7.5p.
Jag är riktigt taggad på att börja plugga lite igen och det ska bli otroligt intressant att lära sig "andra sidan" av alla resultatredovisningar.
Jag kollade vad kurslitteraturen skulle kosta och det var saftiga 787kr bara för första delen i kursen. Efter lite surfande hittade jag att man kan köpa begagnad kurslitteratur på kurslitteratur.se, smart! Förhoppningsvis kan jag spara några slantar på det!

Jag har också betalt kåravgiften på 170kr så nu är jag officiellt student igen! :)

TTFN
Markus

9 kommentarer:

mydyingride sa...

Lite läskigt... jag får minnen av en smått galen 20-åring. Hahaha! Men det är ju lite annorlunda nu förstås. Lycka till!

Bryggarn' sa...

Hahah! Ja, men lite läskigt är det :)

Auri sacra fames sa...

Hej!
Tack för tipset!
Jag är inte köpare men jag har två hyllor med gammal kurslitteratur liggande. Bara de inte är för gamla för att sälja. (Boken: Den Nya Affärsredovisningen ligger där om du är intresserad=)

Synd att jag inte hade koll på sådant när jag var student. Köpte alla böcker nya=/ Ja, ja, har ju börjat ta tag i min privatekonomi nu iaf... Bättre sent... =)

Bryggarn' sa...

Auri sacra fames: Klart jag är spekulant sålänge det är den nyaste upplagan :)

Auri sacra fames sa...

*hehe* Det är det inte då det var sex år sedan jag läste den. Jag ska höra med min sambo imorgon som precis är klar med den senaste upplagan. Antar dock att hon vill behålla den tills kursen i ekonomistyrning är klar också..

Auri sacra fames sa...

Var som jag misstänkte, hon vill behålla boken ett tag till. Lycka till med studierna!

Bryggarn' sa...

Auri sacra fames: Tack ändå för att du frågade :)

Niclas sa...

Ett ännu bättre tips vore att använda http://begagnadeskolbocker.se!

Anonym sa...

Det går också bra att använda sig av tjänsten http://libris24.com