torsdag 8 januari 2009

Never ending story

.... suck... jag hoppades ju på att det förra inlägget skulle bli det sista om SEB-soppen, men inte då...
Eventuella nya läsare bör läsa:
Först dåligt och sen bra SEB och sedan fortsätta med
Cirkus SEB fortsätter och så
Sagan om SEB fortsätter :)

Pengarna som jag hade amorterat har dykt upp igen, med valutadatum 30/12 som sig bör. Amorteringen är således backad.
Tyvärr satte de in pengarna på lönekontot och inte på sparkontot...
Dessutom har de passat på att dra av upplupen ränta på lånet!
Nu börjar jag bli less.

Jag har betalt in 29195kr totalt och fick tillbaka 28.832,99kr på lönekontot = back 362,29kr.
Balansen på lånet är åter 60.000kr.

Inte nog med att de har tagit ränta på lånet som jag inte kunnat amortera på grund av en tabbe från dem, de har också satt tillbaka pengarna på ett konto som ger snudd på ingen ränta.
Riktigt fult tycker jag!

Jag ringde förstås telefonbanken på en gång, men den här gången hade h*n som svarade vett att inte lägga fingrarna i blöt utan min lokala kontakt på banken får ta tag i detta.

The plot thickens.

TTFN
Markus

7 kommentarer:

Thell sa...

Tyckte väl att förra inlägget lät för bra för att vara sant ;)

Anonym sa...

Handläggare? Telefonbanken? Telefonsupporten?

När det blir ett sådant strul så går man till sitt lokala SEB kontor och ber snällt men bestämt att få tala eller boka tid med chefen.

Sedan brukar allt ordna sig väldigt snabbt.

Anonym sa...

Det är när sådan här skit sker som man byter till någon av företagets konkurrenter. Man passar dessutom på att mycket tydligt tala om för företaget att man byter från dem och varför, gärna genom ett vänligt men sakligt brev till VD.

Anonym sa...

Tycker inte att det ska vara sånt här strul på en bank!

Nog ska dem kunna bättre än så här. Tummen ner för dem!

Bryggarn' sa...

Ja, måttet börjar verkligen vara rågat. Nu blir det inte något mer internetbanken eller telefonbanken, jag får helt enkelt gå ner på kontoret och styra upp :)
Distanssupport i all ära, men inget slår att vara nära.
(Något jag också erfar i mitt dagliga arbete)

Anonym sa...

Ja varför håller du på att pratar med en telefonbank? Gå till bakontoret och prata mellan fyra ögon.

Bryggarn' sa...

Christoffer: Ja, jag får göra det. Hade hoppats på att kunna sköta det utanför arbetstid då jag har svårt att gå ifrån jobbet. Men nu får det vara nog!