tisdag 22 april 2008

Aktieköp och tandhygienisten

Idag på morgonen var jag hos tandhygienisten.
Det var en obehaglig men välbehövlig upplevelse. Jag har så mycket tandsten att hon bara hann med underkäken på den timmen hade bokat idag. Tydligen har jag en inflammation i tandköttet också.
560kr var ju bara att drömma om. 750kr den här gången (inklusive medicin) samt 2 ytterligare besök.
Det börjar urarta till en otäck historia det här med tandvården. Men jag har ju å andra sidan "sparat" minst 500kr per år * 8 på att inte gå till tandläkaren. Fortfarande på plus.

Efter tandläkaren gick jag förbi min bank och satte in pengarna från båtförsäljningen.
Väl på jobbet loggade jag in på internetbanken och förde över pengarna till aktiespar.se
Sen gick jag snabbt igenom listan från i söndags. Alla aktier på listan på plus för dagen just då. Hade hoppats på att kunna fånga en liten dipp hos någon av dem...
Hur som så la jag köporder på Ratos och Meda idag. Båda gick igenom och är nu en del av min portfölj.
Ratos slutade något över min köpkurs på 198kr medan Meda slutade något under de 69.25 som jag köpte för.

Nu består min portfölj av SKF, NCC, Meda, Ratos, H&M och Tele2.

Känns som att det börjar likna något.
Förhoppningsvis blir det 2-3 aktier till när lönen kommer!

Ha en trevlig kväll!
TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

1 kommentar:

Gustav sa...

Mmm...tandhygienisten...älskar det! Vill också gå dit snart men världen är orättvis.