lördag 5 april 2008

Rekryteringsdjungeln

För ett par dagar sedan ringde de från rekryteringsbolaget och berättade att företaget jag varit på intervju hos hade återkommit till dem.
Killen hade gillat mig skarpt, men konsultföretaget har för platt organisation för att riktigt kunna passa in mig. Det hade varit om det fanns någon tjänst som konsultchef eller liknande, men nu var det tal om en vanlig konsulttjänst.
Chefen på företaget hade också sagt åt min rekryterare att "Se till så att han inte ruttnar bort på XXXXX....". Det är ju kul att höra att han tyckte att jag hade så mycket att ge att jag borde byta till något annat. Troligen (förhoppningsvis?) menade han där jag får träffa och jobba mer med människor.
Samtidigt som hon meddelade detta frågade hon om det var ok att hon flaggade upp mig som en "het kandidat" i deras databas vilket jag givetvis tackade för och accepterade.

Senare samma eftermiddag ringde en annan rekryterare och ville träffa mig.
Igår var jag på intervju hos honom. Det var också för ett konsultföretag och jag har en magkänsla av att det kan bli samma sak med jag inte riktigt passar. Skillnaden den här gången är att de eventuellt kommer att organisera om inom en snar framtid och kommer då tillsätta fler chefpositioner. Vi får se vart det tar vägen.

Det är otroligt smickrande och lärorikt att springa på intervjuer såhär och jag rekommenderar verkligen fler att göra det. Jag lär mig massor om mig själv, om hur jag jobbar och om vad som finns "där ute".
Det sköna är att jag sitter inte i båten så jag kan ju göra detta utan att det blir något stressmoment.

Nu ska vi iväg och kika på utemöbler till vårt uterum.
Våren är här!

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Alltid kul att fa positiv feedback - grattis!

Bryggarn' sa...

Tackar! Det känns riktigt bra!