måndag 28 april 2008

NCC - en ny surdeg?

NCCs kurs har fallit kraftigt efter den stora utdelningen på 21kr/aktie för ett par veckor sedan.
Jag kan lite svårt att bestämma mig för vad jag ska göra med de aktierna jag har.
Här är mina argument för respektive agerande:

Sälj
De har sjunkit under acceptabel nivå.
Låt pengarna jobba för dig någon annanstans

Behåll
Jag hade hoppats på att inte behöva sälja några aktier innan portföljen var färdig-diversifierad.

Köp
Jag tror fortfarande stenhårt på företaget. Är det något av mina innehav som jag skulle snitta ner så är det NCC. Just nu handlas aktien på riktigt låga nivåer.

Slutsats
Det lutar åt att jag avvaktar till slutet på Maj eller slutet på Juni och sen snittar ner med ungefär likamånga aktier till som jag hade innan. NCC är ett fint företag.
Alternativet är att sälja, att bara behålla är inte ett option tror jag.

Hur tänker ni i dylika fall?

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

3 kommentarer:

Anonym sa...

Marknaden överreagerade nedåt på grund av läckan i fredags. Hoppas det är så iaf.

NCC-köpare

Anonym sa...

Jag säljer inte företag jag tror på. Går kursen ner är ju företaget än billigare och anledningen att sälja än mindre. Snarare skulle jag överväga att köpa mer.

Skulle kursraset däremot bero på något som får mig att ändra mig angående företagets framtid är det en helt annan femma...

Bryggarn' sa...

Tack för input! Det uppskattas!
Det blir nog som sagt att köpa några till nu när det är billigt!