torsdag 17 april 2008

En rejäl Friskare

Idag sålde jag och kompisen den båt som vi haft tillsammans drygt ett år. Motorn gick tyvärr sönder mitt under vattenskidåkandet förra sommaren. Varken jag eller kompisen ville lägga in de ytterligare runt 20.000kr som det skulle kosta att köpa en nyare motor än den gamla Volvo Penta som gått sönder.
Så det blev att vi sålde hela rasket istället.
Annonsen låg ute för 20.000kr och idag skakade jag hand på en försäljning på 18.000kr.
Av dem tillhör 8.500kr mig.
Jag har inte bestämt mig 100% än, men mest troligt kommer det att bli en rejäl Friskare (tm) av dem. (Detta kanske är att tänja definitionen av en Friskare?)
Tillsammans med de drygt 500kr som jag fått i utdelningar blir det precis lagom två nya innehav i min portfölj nu mot slutet av månaden. Perfekt!

Killen skulle komma och betala och hämta båten i början på nästa vecka, håll tummarna för att han inte börjar strula med oss.

Jag är så spänd (snudd på otålig) inför nästa vecka! Hoppas verkligen att jag får ett bra jobberbjudande från det där företaget! Usch... Nu har jag fått upp mina förväntningar så dant att om jag inte får ett erbjudande så kommer jag bli jättebesviken. Men han lät faktiskt ganska övertygad om att han ville anställa mig.

Mycket spännande på gång nu! (Som vanligt :P)

TTFN
Markus


Blogged with the Flock Browser

1 kommentar:

Per Penning sa...

Inte dumt med en fet insats som kommer utan ansträngning. :)