måndag 28 april 2008

Nya träningsidéer

Efter att ha varit frånkopplad från världen ett tag, eller rättare sagt för upptagen med att arbeta för att hinna fungera i världen, är jag nu äntligen på väg hem.
Det har varit en lång och intensiv helg och jag är helt slutkörd.

Som tidsfördriv de få timmar vi inte hade fullt upp på jobbet i helgen hade en av kollegorna tagit med sitt Nintendo Wii. Till det köpte han i fredags en s.k. Wii Fit.
Wii Fit är en balansbräda man står på som mäter var på brädan man står, hur man rör sig och hur mycket man trycker på den.
Den räknar ut ens BMI och vikt och man har en PT (Personlig tränare) i spelet som tipsar och guidar. Man lägger upp mål med sin träning och följer upp på dem. Man kan träna Yoga, Balansövningar, Styrketräning osv.

"Spelet" är gjort för att man ska träna i det, man ska verkligen bli svettig av att stå framför sitt Wii.
Jag har bara väntat på att en sån produkt skulle dyka upp till Wii och nu när den är här känns det självklart att skaffa det.

Så, den här månaden kommer jag att sätta av 3500kr till ett Nintendo Wii med Wii Fit istället för att spara de pengarna.
Jag tror att detta är vad som behövs för att få mig i form och det prioriterar jag gärna en månad :)

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

4 kommentarer:

Marcus sa...

Jag provade det i söndags och man blir verkligen svettig och trött av det! :) Sen var det grymt kul också!

Poor me sa...

Ännu en maskin som talar om för en precis vad man väger låter som alla kvinnors hemliga dröm. Eller inte. :) Bortsett från det låter det som en väldigt bra grej.

Anonym sa...

Jag kan även rekommendera Wii Sports, även om man kanske inte blir lika svettig av det så blir man helt klart varm. Jag fick träningsvärk i armen första gången jag körde tennis där. Läste en artikel på webben förra året om någon kille som gått ner ett antal KG genom wii sports.

Bryggarn' sa...

Nu har jag 2 dagar i rad kört Wii Fit. Det finns inte en muskel i kroppen som inte värker. Det här är tuff träning! Wii Sports är också bra, men det är egentligen bara boxningen som man verkligen får upp pulsen i.
Måste säga att ur träninssynpunkt är Wii Fit bättre än Wii Sports. Men båda tjänar ett bra syfte :)