lördag 19 april 2008

Planer för april

Som det ser ut kommer jag att kunna få ihop till ett riktigt rejält sparande under april.
Detta gör att jag måste hitta många aktier som jag vill ha.
Idag gick jag igenom large cap listan i de olika sektorerna för att se vad det fanns för intressant.
Jag måste säga att OMX-hemsidan är riktigt smidig att navigera! Bara att kryssa i och ur det man vill visa/dölja.
Förutom de sektorer jag redan har aktier i hittade jag följande aktier som jag ska kika närmare på.

Lundin petroleum Energi
SCA Material
SSAB Material
Oriflame Dagligvaror
Meda Hälsovård
AstraZeneca Hälsovård
Ratos Finans
Axis Informationsteknik

Jag skriver ingen motivering ännu utan nöjer mig med att konstatera att dessa aktier har fångat mitt intresse, sen får vi se hur det blir med inköpen.
Förhoppningsvis kommer jag behöva köpa så många som 5 aktier den här månaden. Efter det är jag nästan klar med diversifieringen av min portfölj och kan börja använda strategin jag skrev om i mitt inlägg om Investeringsstrategier.
Går det enligt planerna med sparandet den här månad så är jag också tillbaka på budget i den plan för 2008 som jag lagt upp. Anledningen till att jag sackat efter är att min bonus inte kom i Mars som jag trott samt att vi haft en del gemensamma utgifter som jag inte räknat med. Jag vinstvarnar alltså inte! :)

Ha nu en riktigt skön helg i det underbara vårvädret!

TTFN
Markus
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: