torsdag 8 maj 2008

94% köp bland insiders

Jag läste just på di att antalet insideraffärer har gått upp med över 100% mellan 29 april och 6 maj jämfört med handelsveckan innan. Av alla rapporterade insideraffärer var 94% köp.
Enligt di verkar det finnas ett uppdämt behov av att köpa på sig efter karantänstiden kring rapporterna.
Från vad jag har läst mig till är detta ett av de säkraste tecknen på att börsen är undervärderad.
Ta rygg på insdiers.
Nu har jag tyvärr inte några extra likvider att gå in på marknaden med, men hade jag haft det så hade jag gjort det nu.
Dessvärre var det inte många av mina aktier på listan :(

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

7 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
har lagt en länk till ditt första inlägg, i min blogg,för det tycker jag va bra, mer sådant!
jag vill inte bara höra om dina fond och aktieköp, jag vill läsa om din privatekonomi.

Miss Millionairess sa...

Ja, jag blir himla sugen maste jag saga, liiite extra cash har jag nog skramlandes pa mitt svenska konto anda. Bast jag kollar med en gang ;-)

Jan Bolmeson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jan Bolmeson sa...

Jag har också länkat till din blogg - kanske du vill byta länk? http://www.rikatillsammans.se

I'll be watching you... :)

Bryggarn' sa...

Ekonomitips: Se nyaste inlägget :)
Miss Millionairess: Nå, hur blev det?

Madwax: Jag har av någon anledning missat din blogg. När jag har lite tid över ska jag sätta mig och läsa den och sedan kanske det dyker upp en länk :) Det känns mest rätt att bara länka till sådant man faktiskt läser och kan associera till.

Anonym sa...

hej.
Läser din blogg med stort intresse.
En fråga:
Hur känner din fru/fästmö/flickvän? Blir inte hon inspirerad att också avsätta pengar varje månad? Sparar ni på samma sätt så växer ju(förhoppningsvis)pengahögen dubbelt så fort. Fast det kanske hon gör utan att lämna ut sig åt bloggvärlden.
/jeppe

Bryggarn' sa...

Hej Jeppe!
Jag har lovat mig själv att inte låta mitt gnetande gå ut allt för mycket över gemensamma ekonomin. Hon sparar själv, men har inte samma intresse för att investera. Målet jag har med mitt sparande är att bli ekonomiskt oberoende medan vårt gemensamma sparande går ut på att spara till resor, renoveringar etc.