onsdag 14 maj 2008

Kaupthing

Jag är i Norge på tjänsteresa nu.
På TVn här gör kaupthing reklam. De har ett inlåningskonto med 6.50% ränta (minimum NOK 100.000).
Är det någon som vill skaffa sig lite extra avkastning på sina likvider är det ju helt klart ett alternativ.
Någon som vet hur det fungerar med att ha konton i andra länder? Gäller lokala insättningsgarantin etc?

Här är en länk till Kaupthing i Norge.

TTFN
Markus

P.s. Jag har big news, men jag har inte tid att knappra så mycket just nu :( D.s.

Blogged with the Flock Browser

7 kommentarer:

Anonym sa...

Är det värt det med tanke på valutarisken du tar?

Bryggarn' sa...

Det är ju helt klart något att ha i åtanke. Men bedömmer man valutarisken som mindre än 1.75% så är det ju värt det.
Intressant hur som helst att grannlandet erbjuder 1.75% högre ränta. Vet iofs inget om deras nuvarande ränteläge på utlåning.

kontrollerat at gmail dot com sa...

Vad kul att du verkar ha spännande nyheter på g... Blir nyfiken! Tack för värmande orden - igen :)

Unknown sa...

Nästan så man skulle be mamma om ett lån på huset och slänga in här.
Orimligt hög ränta.

Johan

www.ekonomisajten.com

JORMA sa...

Det funkar inte så. Räntan kommer alltid att vara lika hög i två olika länder om man räknar med valutakursförändring och en eventuell riskpremie. Ränteparitet var ordet, sa Bull. Det finns som bekant inga gratis luncher. ;)

Magnus Persson sa...

1,75% högre? 6,5%-5,35% blir bara 1,15% i min värld. Du måste ha missat att de höjt räntan i Sverige, och dessutom ger lite extraprocent till den som öppnar nytt konto...

Bryggarn' sa...

Magnus: Det gjorde de efter att jag skrev inlägget, jag var förbi och dubbelkollade räntan medan jag skrev :)