fredag 30 maj 2008

Sparande Maj

Så har det blivit dags för del nummer 2 i mitt månadssammanställning.
Den här månaden var det 1000kr mer i lön än standard och 1000kr i utgifter på mitt Wii från förra månaden som jag sköt på till den här månaden. Sparandet blir alltså ganska precis på målet vilket undantaget IPS uppgår till 6700kr/mån.
Sparandet den här månaden uppgår till 7850kr.
Dessvärre ligger jag ute med mycket pengar för utlägg under tjänsteresor (drygt 10.000kr) så sparandet går i stor del till det den här månaden.
Det blir således inte någon ny aktie som jag hade hoppats på.

Sparandet för Maj blir såhär:
1000kr IPS
1000kr SEB Cancerfond (slutarökafonden (slutet av inlägget))
5850kr Ökade Fordringar

Förutom det fick jag ta av mitt likvidkapital för att täcka för de 10.000 kronorna, men jag bedömer återigen att mitt jobb är kreditvärdigt hos mig och kommer att räkna fordringarna som likvider i månadssammanställningen.
Kostnaden för att låna ut 10000 kr en månad är i mitt fall ca 30kr (missade ränteintäkter), för detta får jag 1500 EuroBonuspoäng så det är knappast en dålig deal.

Det var Majs sparande det, jag återkommer under helgen med bokslut!

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: