måndag 26 maj 2008

Beslut

Nu har jag bestämt mig.
Jag kommer bli kvar på mitt nuvarande jobb, fast med den nya tjänsten.
Att få ha min första befattning som chef på ett företag där jag redan känner en massa människor och där jag vet att jag behärskar arbetsuppgifterna känns väldigt tryggt. Jag har också ett ganska stort förtroendekapital där jag är.
Förutom det är erbjudandet otroligt attraktivt, jag fick ju stor löneökning under förra förhandlingen och nu får jag ytterligare nästan 25% på det (jag kryddade kraven lite i mitt svar). Del av de 25% är tjänstebil vilket också är trevligt.
Jag har fortfarande inte fått klartecken på att jag får godkänt de extra krav jag stoppade in, men jag blir kvar hur som helst.

Det jag däremot är hård på är att jag vill gå en utbildning i ledarskap, så att jag känner att jag har lite mer teori i ryggen. Jag har gått en UGL som är generell för Utveckling av grupp och ledare. Nu är jag sugen på en som är mer inriktad just på chefskap och coachning. Det ska nog inte vara några problem.

Som ni förstår blir det inte mycket tankeverksamhet över till ekonomin. Lönen har ju kommit så jag borde skriva inlägget om hur förra månadens spenderande sett ut, men det har varit så eländigt så jag drar mig lite för det :)
Sen ska jag ju skriva om sparandet och bokslut. Jag får försöka klämma alltihop senare i veckan, livet går i ett just nu...

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lite för lite om ekonomi och lite för mycket om ditt privatliv och vardagliga problem gör att din blogg börjar tappa i intresse från min sida tyvärr. Gillade den skarpt i början, men men. Sånt är väl livet, man får börja leta andra ekonomi bloggar.

Bryggarn' sa...

Hejsan Orsla!
Synd att du börjar tappa intresse. Jag tycker att karriär-frågor i allra högsta grad har att göra med ekonomi och anser att de har en naturlig plats på den här bloggen.
Det har varit intensivt om det just nu, men saker kommer återgå till det normala när stormen blåst över.
Jag hoppas att du hänger i tills dess :)

Berander sa...

Som bloggare är man ju utsatt för en förfärlig massa petimetrar. Jag är en av dem ;)

UGL - Utveckling av Grupp och Ledare (http://www.fhs.se/sv/Utbildning/Ledarskap-konceptutbildningar/UGL/)

En bra utbildning till att börja med iaf :) Kör hårt!

Anonym sa...

Jag är ny läsare av din blogg sedan några veckor tillbaka och tycker att den är mycket intressant så jag passar på att tacka för trevlig läsning. Grattis till att du fått till en bra deal med arbetsgivaren också! Kör hårt!

Bryggarn' sa...

Berander: Tackar för infon, det hade jag fått helt om bakfoten! Fixat nu.

Jonny: Hej och välkommen :) Kul att du gillar bloggen! Det känns toppen med nya dealen, jag tror det kan bli riktigt, riktigt bra.

Rikframtid sa...

Måste vara skönt att vet att hur allt blir, lycka till med allt!

Anonym sa...

Ett stort grattis!

Bryggarn' sa...

Tack allihopa :)

Anonym sa...

Hur mycket får du i lön?

Anonym sa...

Jag läser din blogg med intresse och har varit i samma situation som du i arbetet. Idag blev det klart för min del. 31% löneökning, ingen tjänstebil dock, men det behöver jag inte heller :) Att du inte skriver om ekonomin denna månad förstår jag. Jag har gått -20% i sparandet :/ Hemskt. Lycka till i fortsättningen!

Anonym sa...

orsla:
Själv tycker jag att markus inlägg på senare tid om sitt yrkesliv har varit riktigt intressanta och givit bloggen en extra dimension!

För mig är också karriärsfrågor av denna typ en viktig del av privatekonomi.

Bryggarn' sa...

Anonym: Rätt bra faktiskt.

Jonas: Tack, kul att du gillar bloggen! Några -20% har jag inte gått, men det var ju inte lysande heller :)

Jakob: Tack, jag trodde att det skulle vara intressant att läsa om, men jag var inte så naiv att jag trodde att alla skulle uppskatta det :)