onsdag 28 maj 2008

Utgifter Maj

Så kommer den första av tre delar i min månatliga redovisning.
Maj var en riktigt dyr månad. Det var mycket tjänsteresor och ett par vändor till tandläkaren.
Jag tömde hela mitt Spenderarspar(tm)*

Så, för Maj har jag haft 3000kr ordinarie pengar + 1300 kr från Spenderarspar(tm).
Av dessa har

1133 kr gått till mat ute (jag bjöd bl.a. min fästmö på middag)
2110 kr gått till tandläkaren
189 kr gått till hygienprodukter
139 kr gått till böcker
394 kr gått till annat (kontanter + småinköp)
------------------
Summa 3965 :-

Mycket riktigt fanns det nästan 400 kr kvar på kontot när lönen kom.
Det är tråkigt att överskrida budget med så mycket som 1000kr, men med tanke på tandläkararvode kan det inte hjälpas.

Jag hade hoppats att jag skulle kunna säga att det ser bättre ut för juni, men det gör det inte.
Det har redan gått en hel del av slantarna, jag ska till tandläkaren den 5:e samt det faktum att min fästmö fyller år i juni gör att det blir nog till och med värre i juni... Jag vinstvarnar helt enkelt, juni blir inte vackert... Juli kanske?

Mina tänder börar se riktigt, riktigt fina ut nu faktiskt! Jag är väldigt glad att jag har tagit tag i det här. Nu kan jag äta utan att vara rädd för att trycka upp korn i hålen och jag behöver inte skämmas för att le :) Jag kanske inte har behövt skämmas för att le tidigare heller, men nu är jag faktiskt lite stolt över hur fina mina tänder är. Ett par vändor till så är det klart. En ska lagas, en ska ut.

TTFN
Markus

* Spenderarspar är 800kr/mån jag avsätter för födelsedagar, julafton, tandläkare etc

Blogged with the Flock Browser

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
kolla gärna in min månad!
har oxå gjort uppställning idag.
men till skillnad från dig så börjar min maj nu.
jag räknar alltid när pengarna kommer in i slutet på månaden.
pengarna i slutet på maj= MAJ.
även att jag använder pengarna i juni.så funkar jag.
ska oxå dokumentera VART mina mat och övrigtpengar har gått senare...

Rikframtid sa...

Tänderna kan det väl vara värt att investera i, annars är man kanske lite väl snål :)

Bryggarn' sa...

Rikframtid: Ja, det är nog väl investerade pengar :)

Anonym sa...

Vad är det du fixar med tänderna? Fattade inte riktigt den delen. Handlar det om att laga hål eller "skönhetsoperationer"?

Själv tror jag att det kan vara väl värt att investera i tänderna.

Bryggarn' sa...

Jakob: Det är så enkelt att jag kammat mig och gått till tandläkaren efter 8 års frånvaro. Det var en del att fixa med tänderna så det är ingen magi direkt :)
Var ett tag sedan jag skrev de inläggen, ledsen för förvirringen!