onsdag 4 juni 2008

Min guldkalv...

Meda som haft en lysande utveckling sedan jag köpte den meddelar idag att en lansering av Azelastin på den amerikanska marknaden skjuts upp på obestämd framtid efter att FDA begärt in mer information.
Aktien faller som en sten och är hittils idag ner drygt 12%.
Jag ligger fortfarande på plus i aktien, men det är ändå sorgligt.

Villrådig blir jag också; ska man ta en gympadojje-lösning och springa eller hänga kvar.
Jag tror jag ligger kvar några timmar till och följer utvecklingen, verkar det inte gå mer nerför blir jag kvar i aktien, annars får jag sälja.
Jag tycker att det är en ofantligt stark reaktion att tappa över 12% av börsvärdet i ett Large Cap-bolag på en försenad lansering, men det kanske är jag som inte förstår vidden av problematiken.

Blä, men sånt är livet på börsen :)

Jag la in en stoploss på 74.50 med säljkurs 74.25. På det sättet räddar jag 7% av vinsten i Meda om kursen fortsätter neråt.

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: