tisdag 3 juni 2008

Skatteåterbäring

Idag släntrade jag förbi skatteverkets hemsida idag och det ser ut som att de har betalt ut min återbäring. 16.745kr ska jag få tillbaka.
Jag trodde att det skulle bli dryga 20.000kr, men då hade jag glömt att dra bort fastighetsskatten som inte var förifylld i år iom att vi köpte hus förra året.
Av dessa ska jag spara åtminstone 4000kr för att komma upp till mina mål igen, de övriga närmare 13.000kr har jag inte bestämt mig för hur jag ska göra med ännu.

Här är ställen där jag skulle behöva stoppa in pengar:

  • Nya innerdörrar i villan.
  • Semestern
  • Spenderarsparet (har tagit stryk pga höga tandläkarutgifter)
Jag får helt enkelt fundera på hur jag ska göra. Enligt målen förväntas inget av skatteåterbäringen gå till mina investeringar så 4.000kr är en förbättring.

Köper jag in en aktie till kan jag sälja min XACT Bull och köpa ytterligare en. Efter det har jag totalt 10 aktier och kan börja tillämpa min strategi. Det längtar jag lite efter måste jag säga :)

TTFN
Markus
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: