måndag 16 juni 2008

Sälj: H&M

Idag löstes min stop-loss för H&M ut.
Det är lite sorgligt, H&M är ett bolag som jag verkligen gillar.
Men, som de riktiga lirarna säger: Gift dig inte med dina innehav.
H&M hade, om jag inte hade haft min strategi på plats, antagligen fått sjunka lika mycket som NCC gjorde innan jag fick strategin på plats utan att jag klivit av.
Så, även om jag tycker det är synd så får jag inse att H&M är inte bolaget för mig just nu.
Det känns lite tryggare när jag läser på di att blankare tror på nedgång i H&M.
Vi får se.
Det är lite andra innehav på gång in i portföljen nu som jag hoppas kan få stanna lite längre :)

Per aspera ad astra - through difficulties to the stars

TTFN
Markus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klapp på axeln igen för att du håller dig till din plan och klarar att ta förlust. Bådar gott för din fortsättning!

Bryggarn' sa...

Onsdagsfonden: Tackar, det värmer :D