fredag 28 mars 2008

En jobbig vecka äntligen slut!

Den här veckan har varit jobbig. Både min fästmö och jag har varit trötta och slutkörda. Vi vet inte varför riktigt, vi har sovit oroligt och inte haft någon ork. Det kanske tog musten ur oss att vara påsklediga? Vi kanske behöver lite medicin :)
Som tur är har den ju tagit slut nu :)
Ikväll är det åter till vår mysrutin med att laga Tacos och se på Lets Dance, det är fantastiskt härliga fredagkvällar.
Det kanske låter tråkigt, men för oss är det så skönt att ha kvällen klar för sig. Vi behöver inte hålla på och planera och tänka utan kan bara glida hem till ett färdigt, vinnande koncept. Det är jätteskönt!
Vi brukar käka innan lets dance och sen lägga oss och hålla om varandra i soffan resten av kvällen.

Idag bestämde jag mig för att bredda min portfölj. Eftersom att TeliaSonera steg som en raket i tisdags och sedan dess gått uppåt till ca +7% från torsdagens stängningskurs har jag bestämt mig för att inte köpa den. Risken finns att det är många som tankar den för att få suga ut den fina utdelningen och sen kommer värdet att sakta pysa ut. Det är inte en risk jag vill ta.
Istället gick jag till konkurrenten som på senaste tiden fått ta väldigt mycket stryk, nämligen Tele2.

På sistone har Tele2 haft lite problem med lönsamheten men håller på att skära bort infekterade delar och städa upp i leden.
Bokslutskommunikéen visade på en förbättring, även om den inte nådde upp till analytikernas förväntningar. Aktien tog mycket stryk och handlas just nu på ca -12% från rapporten. 2008 kommer också att innebära mycket städande för företaget, men jag tror att med den stora kundbas och potentialen i t.ex. Ryssland kan Tele2 på några års sikt utvecklas till en riktig vinstmaskin.
Det som också känns tryggt är att det inte pratas om nyinvesteringar eller expansion just nu utan företaget fokuserar på att få igång lönsamheten. Att bolaget delar ut så mycket som 7.85kr/aktie (ca 7%) i år är ju inte heller fy skam.
Köpordern gick igenom på 39 aktier à 111.75kr.

Trevlig Helg alla läsare!
TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig helgrutin! Lets Dance är kanske inte min favorit precis *s*, men jag gillar också myset och varva ner på fredagar. Laga mat och glo på någon film eller så :-). Eller läsa. Bara slappa. Det lustiga är att jag också är trött, det brukar jag aldrig vara. Måste vara något som går. Men lite helg ska väl ordna det!

Bryggarn' sa...

Ja, det är störthärligt att få komma ner i helglunket direkt!
Gustav var visst också trött (skrev han i början på veckan) så det är nog något som går!
Nästa vecka börar Talang 2008 på fredagkvällar, det var jätteskoj förra året så det är inte slut på fredagsmys för oss bara för att det är slut på lets dance! :)
Det kanske kan vara något för fröken plupp?

Anonym sa...

*skrattar*

njae, jag är ingen fan av lek-, musik- och spelprogram på TV faktiskt ... Jag föredrar nog film :-). Så tråkig är jag :-). Men jag vet hur man myser i alla fall, på mitt sätt :-D. Tur ni har något att fortsätta fredagskvällarna med!