onsdag 12 mars 2008

Grattis på tvåmånadersdagen, Markus!

Idag är det tvåmånadersdagen för mig som rökfri.
Jag har inte rökt ett enda bloss, tro det eller ej.
Det går åt en hel del extra (eucalyptus förstås), men det är min enda rest. Det känns otroligt skönt att vara fri från rökningen. Att åka tåg 3 timmar är inte längre en plåga och jag behöver inte avbryta långa möten för annat än att hämta kaffe och vatten. Saker har börjat lukta mer vilket känns underbart! Maten jag lagar smakar mer och det är lättare att känna flera olika smaker.
Jag känner fortfarande suget komma över mig dagligen och ibland blir det till och med jobbigt, men på det stora hela börjar det gå väldigt smidigt nu.
Hittills har jag stoppat in 1000kr i SEB Cancerfond och den här månaden kommer ytterligare 1000kr att gå dit. Det är skoj att ha alla sluta-röka-pengar på samma ställe så att man alltid kan säga att "nu har jag sparat XXXX(XX) kr på att sluta röka".

Blogged with Flock

8 kommentarer:

Anonym sa...

Han leve! (i dubbel bemärkelse ;))

Hurra, hurra, hurra, hurra!

Admin sa...

Grattis! Otroligt bra jobbat!

Bryggarn' sa...

Tackar :D

tinajo sa...

Jättebra gjort - grattis! :-)

Miss Millionairess sa...

Men grattis! Valkommen till de fore detta rokarnas varld - mycket lattare att andas!

Fembarnsfarsan sa...

Grattis! Jag har hållt upp i drygt ett och ett halvt år och mår bara bättre och bättre. :)

Bryggarn' sa...

Tackar allihopa!

mydyingride sa...

Väl kämpat broder! Och det är extra skönt att inte röka när det regnar. ;)