fredag 1 februari 2008

Bokslut Januari 2008

Då var det dags för månadsrapport.
Den här månaden har utvecklingen inte varit något vidare.
Jag gick ur några av mina ursprungliga fonder tidigt i månaden vilket verkar ha varit ett bra val.
Förra månadens storsatsning i indien har inte varit något bra val hittils, men jag är hoppfull.

Jag sparade 6600kr under januari vilket jag är mycket nöjd med, det är bara 200kr under mitt rekord.
Värdet på mina tillgångar har i och med det ökat med 4581.23 kr sedan förra månaden och uppgår nu till 25 614.62kr.
Ökningen är ju tyvärr inte är några 6600kr :(
Som alla vet har det varit en svår månad.
Mitt mål är att lyckas bättre än OMX-index vilket gick bra förra året.
Just nu ligger OMX 12.1% back och mina investeringar ligger 9.40% back (båda siffrorna gäller hittils 2008).
Så, än så länge lyckas jag bättre än index.
Handen på hjärtat beror detta mycket på att jag investerar nya pengar regelbundet som ännu inte har hunnit minska i värde. Målet att slå OMX kommer bli tuffare och tuffare att nå för varje månad, men å andra sidan lär jag mig mer och mer varje månad så det kanske går ändå.

Såhär ser fördelningen ut just nu:
Utvecklingen för mitt kapital ser ut såhär (svart är investerade pengar, blå är nuvarande värde)



Förutom investeringarna har Januari varit en mycket bra månad. Jag har slutat röka, vilket jag är otroligt stolt och glad över. Privatlivet har fungerat väldigt bra och jobbet också.

Så, då stänger vi böckerna för Januari och konstaterar att det blev en bra månad.

Februari ser ut att bli väldigt spännande: Lönesamtal, utbetalning av bonus, traktamenten och inte minst en månad full av börs-action :)

Välkommen februari!

Blogged with Flock

4 kommentarer:

tinajo sa...

Vad fint du har lyckats - på alla områden! :-) Visst är det en härlig känsla när man kan se tillbaka på en lyckad månad?!

För min/vår del vete 17 om februari blir jättekul ekonomiskt eftersom vi har en del större utgifter (flygresa till släkt bl.a), men jag hoppas på ett hyfsat månadsspar i alla fall. :-)

Bryggarn' sa...

Tackar!
Det är riktigt härligt! Visst hade siffrorna kunnat varit bättre, men det överskuggas av resten sakerna :)

Jag ska hålla tummarna för att feb blir hyffsad för er! ;-)

Poor me sa...

Det verkar gå bra för dig! :) Jag önskar att jag hade ett jobb där man får bonus men tyvärr är det inte så. På sin höjd får man en klapp på axeln och ett 'bra jobbat'. Man får vara glad för det lilla! :)

Miss Millionairess sa...

Grattis till att du slutat roka, forhoppningsvis sa vander borsen uppat snart...;-)