måndag 4 februari 2008

H&M

Idag köpte jag på mig lite H&M, närmare bestämt 14 stycken för 353kr/st.
(Det var XACT-köpordern på 130kr som aldrig kommer gå igenom som jag skrotade)
Kursen är knappast dagslägsta, men långt ifrån dagshögsta.
Jag tyckte att det var dags att utöka min portfölj med fler aktier och H&M känns som ett givet innehav.
Med en stabil rapport nu senast, stadig tillväxt och ny marknader i sikte så känns det verkligen som en "köp och behåll"-aktie.

Jag är glad att jag numera äger 2 aktier.
Nästa månad ska jag nog köpa en till.
Jag tröttnade på fonder efter att ha sett uppdrag granskning.
Så nu blir det aktier. Diversifiering uppnår jag iom att jag inte säljer av mina fonder förrän jag byggt upp bra fördelning på aktierna.
Hittills har jag
- Tjänstesektor
- Detaljhandel

Nästa kanske ska bli skog, vi får se vad jag kan hitta för något spännande!

Blogged with Flock

Inga kommentarer: