måndag 25 februari 2008

Utgifter Februari

Min strategi för månadsredovisningar består nu av 3 olika steg:
1. Redovisning inköp för månaden (i samband med lön)
2. Redovisning utgifter föregående månad (i samband med lön)
3. Redovisning sparkapital (i slutet av varje månad)

Detta är de 3 viktigaste momenten i mitt sparande enligt min uppfattning.

Så, här kommer redovisning för utgifterna under februari:
Avsatt till slösarkonto januari: 4000kr

Klädinköp: 1200
Present till fästmön: 500
Mat ute: 450kr
Nikotinplåster: 300
Extra räkning: 180
Summa: 2630kr Kvar vid lön: 1000kr

Det är alltså 370kr som gått åt i småutgifter som jag inte redovisat här (godis, tuggummin etc).
På det stora hela var det ungefär som väntat.

Månaden som kommer har jag bara avsatt 3000kr för slöseri. Detta på grund av att jag inte röker och jag inte heller använder nikotin-hjälpmedel längre.
Jag tror inte att jag kommer ha några problem med att klara mig på de pengarna då jag inte ser några stora inköp framför framför mig under mars.

Så, målet blir att jag ska ha 1000kr kvar när lönen kommer även denna månad som jag kan skjuta till sparandet för Mars.


TTFN
Markus

Blogged with Flock

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt att lyckas sluta med giftet. Det verkade ju inte ens svårt!

Bryggarn' sa...

Tackar!
Det var faktiskt inte så svårt. Jag hade liksom bestämt mig. Det var nog det som var skillnaden från tidigare gånger; då försökte jag sluta röka, nu hade jag slutat röka.
Det var en liten skillnad i huvudet som jag tror gjorde all skillnad på resultatet.
Nu ska jag inte säga att det gick smärtfritt, för det gjorde det inte. Däremot var det aldrig någon fara för att jag skulle ta en cigarett igen.