onsdag 6 februari 2008

Jag är en klant!

I morse efter utvecklingen i USA och sedan i Asien hade jag en känsla för att det nog skulle komma ytterligare 3-4% dropp på OMXS30...
Snabbt som attan kastade jag in en säljorder på mina XACT Bull och köpte in mig på XACT Bear...
När det inte blev så fasligt mycket tapp ville jag tillbaka till Bull igen så jag fick sälja mina nyinköpta bear och köpa Bull...

Här är kostnaderna för dagens flummande:
Sälja XACT Bull (på 136kr) = 9kr curtage
Köpa XACT Bear (på 62.50) = 9kr curtage
Sälja XACT Bear (på 60.90) = 9kr curtage + 87.4kr förlust
Köpa XACT Bull (på 137kr) = 9kr curtage + 35kr förlust.

Så, summan blev att jag gjorde av med 150kr på ingenting och numera har jag 1st färre XACT Bull än när jag började imorse.
BLÄ för Markus!
Det där får vara sista gången jag impuls-tradar på det där sättet!

Fast det var lite spännande iofs :)

Kom just på:
Nu måste jag således straffas för mitt otuktiga trejdande. Har du någon bra (och humoristisk) idé på hur jag ska straffas så skriv gärna in den i en kommentar! Kom bara ihåg att straffet måste stå i proportion till brottet :)

Blogged with Flock

5 kommentarer:

Admin sa...

Det blev en billig förlust i alla fall.

Bryggarn' sa...

Ja, det var ju knappast någon superkris, men det är ju klantigt ändå tycker jag...
Ska fundera ut något lämpligt straff.. .eller... jag låter nog er göra det.. :) Ska uppdatera inlägget.

mydyingride sa...

Hallå!

Jag tycker att ett rimligt straff vore om du tvingades leva i slowmotion. Då hinner du tänka ordentligt innan du gör något. MOAHAHA! Kanske man skulle tidsbestämma detta förresten, 150 minuter? 1 minut per krona. Lagom. Kram broder!

Bryggarn' sa...

Haha! Den var ju klockren! 150 minuter i slow motion blir det! Det är 2½ timme det. Låååång tid för mig som är van att saker går fort.

Anonym sa...

Straffet består i att stå över ett köp. Dvs nästa gång du bestämmer dig för att köpa en aktie, så köper du inte. Sen tycker jag du ska ta och köpa något riktigt onödigt till din fästmö också, något hon blir glad för, men som du tycker kostar för mycket, och inte förstår nyttan med! ;-)