söndag 24 februari 2008

Sparande Februari

Då var det dags att planera upp sparandet för februari månad.
På grund av traktamente för jobbet i Norge blir Febuarilönen riktigt bra.
Utöver det har jag klarat mig bra på mina slösarpengar och har 1000kr över av dem som jag sparar (mer om detta i ett senare inlägg).
Jag har inte sett till bonusen för 2007 ännu, men jag hoppas den kommer med nästa lön.
Hur som helst:

Februari blir rekordmånad ur spar-synpunkt med drygt 10800kr sparade.
Det känns fantastiskt att kunna spara över 10.000kr på en enda månad!
Fördelningen blir såhär:
1000 - IPS
1000 - SEB Cancerfond*
1000 - Likvida
7800 - Aktier (Se föregående inlägg)

*Detta är de 1000kr som jag inte röker för under kommande månad. Jag har ju pratat tidigare om att göra en grej av det och spara dem i cancerfonden. Lite humor :-)

Jag kommer nog skjuta till 200kr från mina spenderarpengar för att komma upp i 11000 jämnt.

Det ska bli riktigt skoj att handla aktier imorgon :)

TTFN
Markus

Blogged with Flock

1 kommentar:

Miss Millionairess sa...

Ah vilken bra manad for dig! Visst ar det kul nar man ser hur mycket man faktiskt kan lagga undan bara man bestammer sig for det...