måndag 25 februari 2008

Sååååå svårt!

Nu sitter jag och kikar på min köporder som jag la in tidigare idag.
25 NCC B för 158kr/st
36 SKF B för 109.50kr/st

Båda aktierna är just nu en bra bit över de kurser jag har mina köpordrar på.
Idag går börsen uppåt och OMXS30 är för tillfället 1.4% upp.
Det måste ju vara ett dumt läge att köpa aktier på.
Jag borde vänta till en dag med generell nedgång istället och fånga dem när de dippar ner lite.
Men det ser ju så härligt ut när kurserna går uppåt, och uppåt och uppåt.

Jag ser till att hålla fingrarna borta från att ändra köpkurserna, jag måste ju inte få in dem i portföljen idag... Men NCC fick stororder i fredags och SKF byter styrelseordförande idag så det kan ju vara så att de inte kommer ner igen...
... nåja, jag ger mig till tåls och avvaktar en dystrare börsdag för mina inköp... men det kliar!
Någon som känner igen sig?

Blogged with Flock

Inga kommentarer: