söndag 17 februari 2008

Renoveringsupdate

Vi drog igång med full fart igår och hade vid 10-tiden plockat ner/ut alla skåp, speglar och lampor inne i badrummet. Därefter bar det av in till stan för att handla ny lampa, spegel och se om vi hittade några nya möbler.
När vi kom hem var klockan så pass mycket att jag var tvungen att svida om och åka på kalas på en gång.

Det var 30-årskalas för min bästis från gymnasietiden med middag på restaurang och förfest hemma hos en annan kompis. Det var riktigt trevligt, men när gänget skulle ner till stan efter förfesten för att gå på lokal bestämde jag mig för att avveckla och åka hem. Vid 12-slaget låg jag och sussade sött hemma. Så gammal jag börjar bli...
Tyvärr gick det en del pengar igår, visserligen från födelsedag-och-jul-kassan, men ändå.
200kr present
350kr middag
130kr öl
-----------
680kr på en kväll... Dyrt tycker jag. Å andra sidan har jag haft krognotor på över 2000kr tidigare...

När jag vaknade i morse med dieselmannen hängande ur mungipan upptäckte jag att min fästmö hade färg på fingrarna och när jag gick in och kikade i badrummet så hade hon redan målat första strykningen igår.
I morse gjorde vi andra strykningen och nu ikväll skruvade jag upp lampa och spegel. Snacka om turborenovering!

Det blev otroligt mycket fräschare, visst är det citrongula porslinet kvar, men bara att vi har en modern lampa och spegel samt vita väggar gör att hela badrummet känns väldigt mycket fräschare.
Vi hittade inte några nya skåp igår, men vi har ganska bra idé om vad vi vill ha så det ska nog ordna sig.
Det känns så skönt att ha detta gjort, vi har pratat om det sedan vi flyttade in.

Jag har en spännande vecka framför mig: Löneförhandling på tisdag.
Imorgon håller USA-börsena stängt, det brukar betyda dystra miner i Stockholm, vi får väl se.

Ja, det var väl det.
TTFN och ha en trevlig söndagskväll!
/Markus


Blogged with Flock

Inga kommentarer: