söndag 17 februari 2008

En Friskare

Idag definerade Per Penning ett nytt uttryck, att göra "en Friskare". Det syftar på Frisk Ekonomis sätt att flera gånger under månadens gång peta in extra småsummor i sina fonder.

Jag blev genast jättesugen på att göra en Friskare, men vid efter att ha tänkt lite på det är jag lite kluven.
Fördelen med att göra en Friskare är att man sparar pengar som man nästan inte märker att man sparar och på så sätt ökar man sitt sparande.
Nackdelen för mig är att jag försöker att snåla på mina "spenderarpengar" för att kunna lägga dem till kommande månadens sparande. På så sätt hoppas jag på att kunna slå tidigare rekord i hur mycket jag sparat på en månad.

Som sagt, lite kluven.

Å andra sidan kommer min bonus för förra året snart och efter det är det svårt att slå månadsrekorden... Den månaden kommer jag spara mycket mer än vanligt...

Jag tror jag gör så att jag låter bli att göra en Friskare tills dess att bonusen har kommit och jag ändå inte kan slå rekorden. Efter det kan jag börja småpytsa in pengar som bara "försvinner" från spenderarkontot.

Ja, så får det bli!
Trevlig kväll!

TTFN
Markus

Blogged with Flock

Inga kommentarer: