onsdag 13 februari 2008

Uppstädning och turbulens...

Min uppstädning som jag skrev om blev det inget av med. Jag ligger kvar med indienfonden. Dels för att det kostar att sälja den och dels för att börsen visade lite muntrare tider efter Buffets uttalande igår. Att han vill klämma in 800 miljarder är ju fantastiskt. Inte för att jag tror att det är goodwill, men det verkar ha gett ett litet andningshål åt marknaden.
Stockholmsbörsen rusade och New-York gick uppåt.

Idag gick riksbanken ut och berättade att de till allas förvåning höjer reporäntan till 4.25% . Det drabbar mig, men att stävja en rusande inflation är ju deras mål och lyckas de med det så är ju mina kronor värda mer stycket. Börsen gick brant nedåt och jag uppfattade närmre -2% under dagen (har suttit i möte hela dagen). Det var säkert lite rekyl på gårdagens uppgång inräknat i det också.

Under eftermiddagen kom det siffror från USA som var överraskande positiva. Börsen tog igen förlusten och OXMX30 slutade på +0.39%.
Idag har alla mina 3 aktier ökat i värde! Skönt! Igår var det en av dem som stod stilla.

Dow Jones har öppnat starkt uppåt idag och står just nu på +0.7%.
Det börjar kännas lite muntert på markanden mitt i all oro!

Nästa vecka ska jag få löneförhandla lönen för 2008 (ja, jag kommer få betalt retroaktivt). Mitt utgångsbud ligger på +16.7%. Jag har utvecklats otroligt mycket det här året och min tjänst har också utvecklats till något betydligt mer ansvarsfyllt än den var i början på året. Jag tror att jag har goda chanser att få 11-12% löneförhöjning i alla fall.
Vi får se, hur det går. Hoppas att ni håller tummarna för mig!



Blogged with Flock

Inga kommentarer: