måndag 11 februari 2008

Uppstädning

Nu var det dags att ta tjuren vid hornen.
Mitt Simplicity-köp är min sämsta affär hittils.
Det är aldrig för sen att göra något åt en dålig affär brukar det heta.
Nu var det dags för mig.
Jag har ingen aning om var jag ska göra av pengarna just nu så det får bli likvida medel fram till nästa månadsspar.
-30% på 1½ månad, det får vara nog.
Indien är högrisk, men 30% ner... Där går min gräns för hur långt ner jag följer med.
Hoppas på ett uppkast imorgon så får jag ett par slantar till ur den iaf.
Relaterat:
Finanskvinnans Funderingar: Indien ner
di.se - Tungt för trendfonderna

Jag tycker inte om att sälja dem och jag är inte alls säker på att det är rätt att göra det. Däremot har läst på så många ställen att folks största fel är att de håller kvar för länge vid sina förluster.
Hej då Simplicity!
Känner mig riktigt osäker på om detta är rätt.

Blogged with Flock

3 kommentarer:

Anonym sa...

Köp mer istället!

Per Penning sa...

Vill inte vara präktig men Indien har potential framåt. I min egen portfölj ligger Simplicity Indien fortfarande på 15% plus på sex månader. Det är tråkigt att se sådana fall du upplever men följ Jacobs råd, att sälja nu är HELT fel tidpunkt.

Bryggarn' sa...

Shit så svårt.
Det är som att singla slant ungefär känner jag.
Simplicity säger ju själva att deras modell inte fungerar i en hög-volatil marknad. Jag ser inte att den kommer stabilisera sig än på ett tag.
Å andra sidan behöver jag ju inte pengarna så de kan få ligga 5-10 år utan problem...
SVÅRT!!!