tisdag 26 februari 2008

Otåligheten vann...

SKF har tuffat på som tåg både igår och idag.
NCC har en liten dipp idag som jag hade tänkt försöka fånga.
Jag började dagen med att justera köpordrarna så att de låg något under öppningskurs och hoppades på att därmed kunna fånga upp dem till en bra dagskurs. Men NCC dippade snabbt till 164 och rörde sig sedan inte, min köporder låg på 163. SKF öppnade uppåt och stannade där, min köporder låg imorse på 114.

Till slut kunde jag inte hålla mig längre utan bestämde mig för att köpa.
Jag lyckades få igenom NCC för 164 kr (+6kr mot beräknat förra veckan) just innan siffrorna från USA släpptes om att huspriserna minskat ytterligare. Nu ligger den på 162kr.

SKF gick precis igenom för 117.50kr (+7.50 mot beräknat förra veckan) och handlas sedan dess på 117.75.
Egentligen spelar det inte någon större roll med NCC-kronorna då jag för tillfället bygger upp min stabila grund i portföljen som är väldigt långsiktig, men precis som Diversifierad skrev vill man ju få lite granna plus direkt i början!

Jag är väldigt glad med mina båda köp och tycker att det börjar se riktigt trevligt ut i min portfölj även om det är några månader borta innan jag uppnår en riktigt bra diversifiering.


Blogged with Flock

Inga kommentarer: